2011/06/08

Ziggo wanhopig op zoek naar klanten?

Een telefoontje van Ziggo aan K (van K&WH), dat wij u niet willen onthouden. Een vriendelijke jongeman legt uit, dat hij ontzettend veel moeite heeft moeten doen om K’s telefoonnummer te achterhalen. Dat klinkt spannend, een date? Nee helaas, een telemarketeer...

Het bewuste telefoonnummer is inderdaad geblokkeerd in het bel-me-niet register, maar de vriendelijke jongeman liet zich hierdoor niet uit het veld slaan. Hij vond door zoeken op huisadres een ouder telefoonnummer (dat van de vorige bewoner: haar oma). Het nummer werkte nog, de telefoon ging over. Jongeman maakte een gezellig praatje en vroeg oma om K’s telefoonnummer. Nu is oma niet van lotje; ze wilde dat niet aan een vreemde geven, maar verwees naar haar zoon, zo legde de jongeman allemaal uitgebreid uit. Ook K’s stoere vader had geen vertrouwen in vreemde mannen en weigerde het nummer te geven. Hij verwees slechts naar de zakelijke website van K&WH. Na veel gezoek op internet vond de vriendelijke jongeman uiteindelijk toch ergens een 06-nummer (overigens óók geregistreerd in het bel-je-niet register) en zo kreeg hij K dan eindelijk te pakken.

De vriendelijke jongeman kon nu eindelijk zijn aanbieding voor Ziggo’s fantastische diensten doen, dat mag namelijk aan bestaande klanten. K verzocht conform de telecomwet om toekomstige aanbiedingen uitsluitend per post te doen. ‘Ok. Ik wil u straks wel doorverbinden met het bel-je-niet register, maar mag ik u dan voor deze ene keer toch eerst even die aanbieding doen?’ Nou… nee. Bedrijven die een hele belronde langs families maken op zoek naar het telefoonnummer van een potentiële klant, om niet te zeggen slachtoffer, zijn niet het soort bedrijven waarmee je graag zaken doen. Jammer, hiermee hebben ze juist de bestaande klantrelatie beschadigd. Nou gaan ze ook nog eens BBC2 analoog van de buis halen!

Geen opmerkingen: